Nuotraukų galerija

  
          Sunku ir suskaičiuoti, kiek garsų girdi didmiesčio gyventojas: tai ir galybė veikiančių buitinių prietaisų, ir gatvės triukšmas, ir kaimynų skleidžiami garsai, ir didelėse darbo patalpose tvyrantis šurmulys... Triukšmas tapo nuolatiniu mūsų gyvenimo palydovu, jis toks įprastas, kad vargu ar susimąstome, jog nuolatinis triukšmas gali stipriai kenkti mūsų sveikatai. Dėl nuolatinės garsų apsupties dauguma šiuolaikinių žmonių tyloje jaučiasi nejaukiai – vos pabudę įsijungiame televizorių ar radijo imtuvą, o prieš miegą „nusiraminimui“ dar pasiklausome mėgstamo muzikos įrašo. Gatvės triukšmo ar  žmonių būryje tvyrančio šurmulio išvengti negalime, tačiau kodėl triukšmą renkamės ir patys, savo noru?  Tyla dažnai tampa prabanga, mat vis pasiteisiname neturintys laiko susikaupti, ramiai pasibūti ar tyliai pabendrauti su draugu.
           Todėl minint tarptautinę Triukšmo suvokimo dieną, balandžio 27-ąją puikus metas iš naujo prisijaukinti tylą. Šiandien labai svarbu, kad vaikai skirtų laiko „tyliajam“ poilsiui – pasivaikščioti gamtoje, aplankyti parodą, pasiklausyti pasakaitės, ramios muzikos ir kt., sužinotų kuo daugiau apie triukšmo žalą sveikatai, skiepytų pagarbą savo, savo artimųjų, šalia gyvenančių žmonių teisę į ramybę ir tylą.
         Tuo tikslu įstaigos specialistės Rasa Brazienė, Sandra Laurikaitienė ir Laimutė Stelmokienė 2018 m. gegužės 1-14 d. organizavo projeką Kauno ikimokylino ugdymo įstaigų ugdytiniams GALBŪT GARSAS SKAMBA TYLOJ, O TYLA GARSE...“
          Projekte dalyvavo Kauno l/d „Vilnelė“ , „Nežiniukas“, „Svirnelis“ ir "Židinėlis"  pedagogai  ir  ugdytiniai.Projekto metu  su vaikais vyko diskusija apie  mus  supantį  triukšmą, apie triukšmo keliamą pavojų, problemas  apie tylos, ramumos  svarbą žmogaus sveikatai.  Buvo parengta vaizdinė medžiaga – skaidrės.Taip pat vaikučiai klausėsi ir stengėsi atpažinti  garsus (miško, jūros, lietaus, automobilio gausmo, lėktuvo, traukinio, indaplovės, medžio pjovimo  ir kt.). Nepamiršta ir judrioji veiklaįtraukiant vaikus į linksmus garsinius žaidimus (kartu su vaikais tyrinėjama, kokius garsus ir šnaresius gali skleisti mūsų kūnas ir burna: plojimas rankomis, spragsėjimas pirštais, trepsėjimas kojomis, kaukšėjimas dantukais, pliaukšėjimas liežuviu, šnabždėjimas, aimanavimas, čepsėjimas, knarkimas, kosėjimas, čiaudėjimas, dainavimas, švilpimas ir pan.) Daug džiaugsmo vaikams sukėlė  garsinė užduotis, įtraukiant vaikus į triukšmo sukėlimą su daiktais (barškinimas šaukštais, švilpuko pūtimas,  beldimas į stalą, trypimas,  dėžučių su kruopomis kratymas ir pan.). O nusiraminimui labai tiko ir patiko  relaksacinė užduotis. „Vakaras“.
 
Projekto akimirkos darželiuose:
 
   
 
  

  

*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************

              2018 m. spalio 5 d. įstaigoje buvo minima tarptautinė šypsenos diena.  Įstaigos psichologės ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupėse vykdė akciją  ŠYPSAISI TU - ŠYPSOSI TAU !. Vaikai klausėsi linksmos dainelės "Šypsenėlė", rinkosi linksmus šypsniukus ir juos išpuošė spalvomis.  Su dideliu užsidegimu vaikai su specialistėmis diskutavo apie šypsenos svarbą žmogui, jos didžiulę galią tarpusavio santykiams, sveikatai.  Šypsena, tai smulkmena, trunkanti sekundę, tačiau jos skiriamas gėris- neįkainojamas. Tai tarptautinė gėrio kalba.  Šypsojimasis, tai tarsi savotiška grandininė reakcija, ji užkrečiama, ne veltui dauguma žmonių į šypseną atsako šypsena.
O vaikai tikrai moka šypsotis: 
 
 
 
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
 
             Jau tapo tradicija įstaigai dalyvauti  Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti inicijuotoje  akcijoje, skirtoje  Tarptautinės tolerancijos dienos paminėjimui Lietuvoje.  Šiemet siūlomas paminėjimo simbolis –raktas. Raktas - puikiai tinka žmonių mintis, širdžiai, jausmams atrakinti, teigia organizatoriai. Ir nesvarbu koks jis, medinis, popierinis, metalinis ar muzikinis - svarbiausia, kad jis būtų prasmingai naudojamas ir pasiektų tikslą  - IŠ ŠIRDIES Į ŠIRDĮ. 2018 m. lapkričio 16 d. įstaigos specialistės: Rasa Brazienė ir Sandra Laurikaitienė su priešmokyklinio ugdymo ugdytiniais ir pedagogėmis Aurelija Jančiuvienė, Meilute  Ramanauskiene, Asta Baltrušaitiene, Sigutė Sušinskiene įsijungė į šią akciją. Vaikai žiūrėjo paruoštas skaidres "Aš ir pasaulis",  sužinojo apie kitų šalių kultūrą, gyvenimo būdą, papročius bei kylančius sunkumus. Kalbantis  su vaikais  buvo akcentuojama tolerancijos svarba, kurios kaip ir draugystės nesumenkina nei atstumas, nei laikas, nei nelaisvė, nei karas, nei kančia, nei tyla. Kaip tik į šią dirvą ji giliausiai suleidžia šaknis. Ir šioje dirvoje ji pražysta.

Vaikų rakteliai iš visos širdies: 

  
 ****************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
                  2018 m. gruodžio 5-19 d. įstaigos psichologė Rasa Brazienė, socialinė pedagogė Sandra Laurikaitienė, logopedė Laimutė Stelmokienė  surengė projektą ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo ugdytiniams “KALĖDŲ TYLA - MAŽO ANGELO MUZIKOJE”.  
 Artėjant didžiausioms metų šventėms, mūsų kasdienybė ima suktis karuselės greičiu. Šventiniai rūpesčiai atima daug mūsų dienų valandų. Bene dažniausiai dabar girdimas žmonių priežodis yra „Neturiu laiko“. O laikas – tai pati talpiausia sąvoka: kiekvieno žmogaus vienintelio ir nepakartojamo gyvenimo tėkmė, daugelį amžių tyrinėjama mokslininkų. Lietuvių patarlė sako „Laikas bėga ir po puodu pavožtas“. Siekdamos nors kiek spėti su laiko bėgsmu skirtingos civilizacijos kūrė savąsias laiko matavimo sistemas. Kalendorius – žmogaus pažabotas, įvaldytas laikas. Vienas Garsus filosofas savo bičiuliui rašė tokius žodžius: „Viskas svetima, tik laikas – mūsų. Laiko tėkmė kasdienybėje juntama labai skirtingai: greitai diena po dienos bėga dirbant mėgstamą darbą; labai lėtai laikas slenka, slegiant nemalonių pareigų naštai. Kalėdos – taip pat geriausias laikas  pakalbėti su vaikas apie laiką, apie kurį, greičiausiai, vaikai dar retai susimąsto. Suaugusiojo gyvenime laikas tampa vienas iš svarbiausių dalykų kuriant gyvenimo tikslus, planuojant darbo dieną, pasirenkant laisvalaikį, pomėgius.  Todėl labai svarbu šiuolaikinę augančią kartą ugdyti tikslingai planuoti laiką,  laikytis dienos režimo, laiku atlikti pavestas užduotis, darbus, nevėluoti, atsakingai vertinti kitų laiką.Tačiau šiandieniniame gyvenime vaikai mažai žino kas yra laikas, kokia laiko matų istorija, kaip laiką žmonija suvokė, matavo anksčiau ir dabar. Paprasčiausiais atsakymas galėtų būti, jog laikas yra tai, ką rodo laikrodžiai. Bet laikrodį sustabdžius, laikas vis vien eina.......
Projekto metu vyko įvairiausios veiklos: vaikai deklamavo eilėraštį "Laikroduko pokštas", vyko diskusija "Kas yra laikas", vaikai susipažino su laikrodžių istorija, mynė minkles, žiūrėjo animacinį filmuką "Laikrodis ir gegutė". Į projektą entuziastingai įsijungė  ne tik grupių vaikai, bet ir pedagogai, sukurdami nuostabią kūrybinę ekspoziciją " TIKSI, TIKSI LAIKRODUKAS - MAŽAS LAIKO VARIKLIUKAS".  
 
Projekto akimirkos:
 
 
  
  
 
                             

****************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
 
2019-03-20  - 2019-04-05 lopšelio-darželio "Židinėlis" psichologė Rasa Brazienė ir socialinė pedagogė Sandra Laurikaitienė inicijavo organizuoti akciją Kauno mieste "KUR SLYPI LAIMĖ ?". Akcijoje dalyvavo 8 ikimokylinio ugdymo įstaigos („Pušaitė“, „Vilnelė“, „Židinėlis“, „Etiudas“,  „Vaidilutė“, Aleksoto ir Šančių lopšeliai darželiai, Jono ir Petro Vileišių mokykla), 16 pedagogų. Akcijos tikslas - supažindinti vaikus su laimės samprata, atskleisti,   skirtingi dalykai žmones daro laimingus.  Pasak vaikų, jie būna laimingi:
 kai gali kartu leisti laiką su tėvais ir kitais artimaisiais, kai tėvai juos myli, kai augina gyvūnėlius, kai turi draugų ir gali su jais žaisti...
 kai gauna materialių dalykų (dovanos, žaislai);
 kai gali padėti kitam, paguosti jį;
 kai švenčia šventes (gimtadieniai, Kalėdos);
 kai bunda gamta, žydi gėlės, ateina pavasaris;
 kai gyveni Lietuvoje, nes čia yra mūsų trispalvė.

Žemiau pateikiamos keletas laimės dėlionių, kuriose vaikų piešiniai ir jų laimė bei mintys apie tai, kada jaučiasi laimingi.
 
 
 
                                  


2012 m. archyvas 
2013 m. archyvas
2014 m. archyvas
2015 m. archyvas
2016 m. archyvas
2017 m. archyvas

Ši svetainė naudoja slapukus prisijungusių prie sistemos administratorių sesijos palaikymui.